Spaniolii încep lucrările la autostrada Transilvania. A fost semnat noul contract

12 mai 2015

de Claudia Bonchiş

Se reiau lucrările la Autostrada Transilvania. La Oradea a fost semnat contractul pe tronsonul Borş-Suplacul de Barcău,  între  Compania Natională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi firma câştigătoare – ISOLUX CORSAN – Corsan -Corvian.

În cel mult 41 de zile, vor fi reluate lucrările la autostradă, pe tronsonul Borş-Suplacul de Barcău. Compania spaniolă a câştigat licitaţia şi promite că lucrările vor fi la jumătate de preţ, faţă de contractul negociat cu compania Bechtel, companie căreia i-a fost atribuit contractul în anul 2005. „Preţul pe kilometrul de autostradă, pe ceea ce mai avea de executat, ceea ce urmează să execute consorţiul care a câştigat această licitaţie, preţul era de 4,33 milioane euro, fără TVA, şi nu includea spaţii de servicii şi servicii IT&C, elemente esenţiale de autostradă.

În urma licitaţiei s-a ajuns la un preţ mediu de aprox 2.59-2.60 milioane euro, şi include spaţii de servicii şi servicii IT&C”, a afirmat  Narcis Neaga, directorul general al CNADNR. Potrivit directorului CNADNR, zona Metropolitană a Oradei va fi legată la autostrată, şi asta pentru că au în plan construirea unui nod şi pentru a face legătura cu Oradea.

„Există trei noduri. Unul la Marca-judeţul Sălaj, provizoriu încă, cu DN19, unul la Chiribiş în legătura cu Marghita, şi unul deocamdată prevăzut la Biharia care să asigure legătura cu Oradea. Însă, aici, în urma discuţiilor purtate cu autorităţile publice locale, ne gândim să unim centura Oradea cu viitorul nod, pentru a nu crea două drumuri paralele şi pentru a fluidiza şi uşura traficul”, a mai precizat directorul CNADNR. Citeste