Încă o AUTOSTRADĂ din România în PERICOL SĂ FIE REZILIATĂ

Autor: Ştefan Etveş 

joi, 28 ianuarie 2016

Nici nu s-a uscat ștampila pe notificarea de reziliere a contractului pentru autostrada demolată Orăștie-Sibiu, că oficialii CNADNR ar putea anunța, luna viitoare, ruperea celui mai mare contract de infrastructură finanțat de la bugetul de stat.

Dacă tot nu se știe câți kilometri noi de autostradă vom avea în acest an, oficialii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România au luat în calcul rezilierea contractului de proiectare și execuție a autostrăzii Transilvania, tronsonul Suplacu de Barcău – Borș. În vară, Ministerul Transporturilor anunța, cu surle și trâmbițe, semnarea contractului de execuţie a lucrărilor la tronsonul Borş-Suplacu de Barcău cu asocierea Corsan- Corviam Construccion & Consinit & Road Consulting & Design Solution & Via Design. „La mai bine de opt ani de la suspendarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, pe tronsonul Borş-Suplacu de Barcău, de către americanii de la Bechtel, nu reuşim să reîncepem proiectul pentru finalizarea celor 60 km de autostradă care leagă România de Ungaria. Anul trecut în luna mai s-a semnat contractul pentru finalizarea celor 60 km de autostradă în valoare de 701 milioane de lei. Au apărut neînțelegeri între membri asocierii. În cazul în care asociații nu își rezolvă probleme interne și nu se apucă de treabă, luăm în calcul rezilierea contractului. Am solicitat prezentarea unei soluții până la începutul lunii februarie”, ne-au explicat surse din cadrul CNADNR.

Anul trecut, la începutul lunii iulie, asocierea Corsan- Corviam Construccion & Consinit & Road Consulting & Design Solution & Via Design, ar fi trebuit să înceapă lucrările pentru finalizarea lotului de autostradă Suplacu de Barcău-Borș.

Contractul de proiectare și executie a fost semnat la începutul lunii mai 2015. Conform datelor Companiei Naționale de Autostrăzi, lucrările pentru cei 60 km de autostradă sunt mrealizate în proporție de aproximativ 50%. Proiectul a fost început de americanii de la Bechtel în urmă cu 12 ani, iar lucrările sunt suspendate de 6 ani. Conultantul lucrărilor de construcție a celor 60 km de autostradă este firme J.V. Egis Route Scetauroute – Egis International. Proiectarea și execuția lucrărilor durează aproximativ 24 de luni, plus 30 de luni perioada de execuție. Mai exact, asocierea de firme care ar trebui să finalizeze cei 60 km de autostradă în iulie 2017.