Constructorii autostrăzii Transilvania primesc autorizațiile de construcție

Autor: Ştefan Etveş 

marţi, 26 iulie 2016

Asocierile de firme care au câştigat licitaţiile pentru construcţia loturilor de autostradă între Ogra şi Câmpia Turzii aşteaptă aprobarea documentaţiei tehnice pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie.

După aproape două luni şi jumătate de la emiterea ordinelor de începere a lucrărilor pentru construcţia a circa 37 de kilometri din autostrada A3 Campia Turzii - Ogra, de către oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, firmele de construcţii au depus la CNADNR documentaţia tehnică pentru obţinerea autorizaţiei de contrucţie. Reprezentanţii firmelor de construcţii ne-a explicat că după emiterea ordinului de începere a lucrărilor urmează patru luni de proiectare şi 12 luni de execuţie.

„S-a realizat procesul de diagnostic arheologic intruziv, respectiv recunoaşterea aprofundată a terenului şi efectuarea de sondaje arheologice pe traseul întregii porţiunii de autostradă. S-au efectuat sondaje pe aliniementul celor aproximativ 17,9 km de autostradă şi s-au descoperit cinci situri arheologice descoperite. Diagnosticul arheologic intruziv este realizat doar de o instituţie abilitată (muzeu, institut de arheologie, universitate) cu o echipă de 4-6 arheologi, 4-8 muncitori necalificaţi, utilaje şi alte elemente de logistică“, ne-a precizat Cristian Becheru, reprezentantul antreprenorului italian Astaldi SPA. Potrivit acestuia, în jurul datei de 1 august începe cercetarea arheologică a celor cinci situri. „Noi oferim tot ce înseamnă logistică pentru această operaţiune, muncitori necalificaţi, utilaje. Prin contract, am solicitat ca în aproximativ două luni să fie finalizată cercetarea arheologică. Avem nevoie de descărcarea arheologică pentru a putea începe lucrările şi pe aceste porţiuni. Paralel cu aceste proceduri sunt şi alte lucrări pe aliniamentul traseului de autostradă. În prezent, am depus documentaţia tehnică pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie. Urmează să fie aprobată în Consiliul Tehnico-Economic al CNADNR, apoi se eliberează autorizaţia de construcţie şi încep lucrările“, ne-a mai explicat Cristian Becheru.

Buldozerele intră pe primii şapte km dinspre Turda

Conform termenelor contractuale stabilite cu oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, asocierea Astaldi SPA – Max Boegl Romania SRL – Astalrom SA – Consitrans SRL, construcctorul lotului de autostradă Iernut - Cheţani (17,9 km), începe lucrările pe primii şapte km. „Am început să negociem contractele pentru achiziţia materialelor de construcţie necesari celor 17,9 km de autostradă, între Iernut şi Cheţani. Cumpărărm nisip, pietriş, cribluri, agregate pentru betoane, balast pentru fundaţie, ciment şi grinzi pentru poduri“, ne-a mai precizat reprezentantul antreprenorului italian Astaldi SPA.


Pe acest tronson de autostradă vor fi mai multe lucrări de artă, respectiv poduri şi viaducte. Pe traseul celor şapte kilometri de autostradă se constuiesc două poduri peste trei braţe ale râului Mureş. Cele două poduri vor avea o lungime totală de aproximativ 850 m şi sunt în apropiere de localitatea Bogata, judeţul Mureş. În total, pe lotul 2 de autostradă, între Ogra şi Câmpia Turzii se construiesc trei poduri peste Mureş şi unul peste calea ferată Deda-Războieni.

În prezent, am depus documentaţia tehnică pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie. Urmează să fie aprobată în Consiliul Tehnico-Economic al CNADNR, apoi se eliberează autorizaţia de construcţie şi încep lucrările.
Cristian Becheru, reprezentantul antreprenorului italian Astaldi SPA