O nouă promisiune a lui Ioan Rus: „În 2017 se va circula de la Cluj la Borş”. Care este situaţia MasterPlanului de Transport

Miercuri, 15 Apr. 2015

 

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a precizat că la finalul anului 2017, cel târziu la începutul lui 2018, se va putea circula de la Cluj-Napoca la vama Borş, asta după ce, iniţial, termenul luat în calcul era 2016.

După ce a vizitat şantierul autostrăzii Sebeş-Turda, ministrul Transporturilor s-a referit şi la situaţia Autostrăzii Transilvania (A3). Dacă la finalul anului trecut autorităţile erau convinse că şoferii vor ajunge pe autostradă de la Cluj-Napoca la Borş în 2016, după câteva luni termenul a fost devansat cu mai bine de un an.

„De la Cluj la Borş se va circula cap-coadă în 2017 la sfârşit sau începutul lui 2018. Autostrada Transilvania se duce înainte, iar aseară la ora 00:00 era ultimul termen pentru contestaţie la Suplacu de Barcău-Borş. Cum nu a fost depusă nicio contestaţie, săptămâna viitoare vom semna contractul de execuţie. În acelaşi timp, de la Sibiu la Nădlac se poate ajunge la sfârşitul anului 2016”, a anunţat ministrul Transporturilor.

În vizita de la Cluj a fost, lângă Ioan Rus, şi comisarul european pentru politici regionale, Corina Creţu, care a vorbit şi despre proiectul MasterPlanului General de Transport. Acesta va trebui trimis din nou spre finanţare la Uniunea Europeană, după ce neregulile constatate de Comisia Europeană au fost remediate.

„Infrastructura dezvoltată eficient și durabil trebuie să fie o prioritate, dacă dorim să ne asigurăm că România este conectată la principalele coridoare de transport europene. Mai mult, aceasta va duce la evitarea unor costuri și sarcini suplimentare în viitor. Iată motivele pentru care investițiile trebuie să fie axate, mai mult decât în trecut, pe realizarea creșterii economice. Fac un apel la autoritățile române și la reprezentanții tuturor forțelor politice să-și asume acest Master Plan astfel încât proiectele majore de transport, care vor genera dezvoltarea țării, să poată fi implementate”, a declarat Corina Creţu.

Potrivit acestui MasterPlan de Transport, până în anul 2030 în România vor exista 1.300 de kilometri de autostradă şi aproape 2.000 de kilometri de drum expres. Ministrul Ioan Rus speră ca acest proiect să fie acceptat de Comisia Europeană în luna mai, iar mai apoi se va şti exact de ce ajutor financiar va beneficia România de la Uniunea Europeană.