Pentru neimplicare în finalizarea Autostrăzii Transilvania, Uniunea Naţională a Patronatului solicită demiterea conducerii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri

AUGUSTA TESINSCHI 

NOIEMBRIE 27, 2015

Uniunea Naţională a Patronatului Român (UNPR) solicită Primului Ministru şi Ministrului Transporturilor, demiterea conducerii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri din România (CNADR). Motivul? Promisiuni contractuale repetate neonorate. Potrivit unui comunicat de presă remis de UNPR, în cursul acestei săptămâni, UNPR cu Asociaţia Patronilor şi Meseriaşilor (APM) Cluj și Federația Patronilor Bihor (FPB), în demersurile lor de a sprijini orice efort de integrare europeană în ceea ce înseamnă infrastructura de transport, a participat, la Nădășel, județul Cluj, la o întâlnire cu reprezentanții administrației publice locale ale localităților afectate de tergiversarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, tronsonul Gilău – Nădășel.
La întâlnire au luat parte Lucian Ioan – președinte U.N.P.R., Vasile Fonoage vicepreședinte FPB, Eugen Antal – președinte al comisiei comunicare FPB și Augustin Feneșan – președintele APM Cluj. De asemenea, și-au exprimat opiniile primarul din comuna sălăjeană Sînmihaiu Almaşului și Adrian Florea – viceprimarul comunei Zimbor. Aceștia din urmă au reiterat nevoia de predictibilitate din punct de vedere economic pentru populația din zonă și disconfortul creat de lipsa de atractivitate pentru investitori. După promisiuni repetate și neonorate privind execuția Autostrăzii A3 în județul Sălaj și Bihor s-a constatat că pe tronsonul Gilău – Nădășel lucrările pulsează într-un ritm care, dacă se păstrează, va face ca acest tronson și celelalte ale Autostrăzii Transilvania, să nu fie inaugurate în acest deceniu. “De aceea considerăm că demersurile autorităţilor şi CNADNR sunt total insuficiente și ineficiente, cu privire strict la această Autostradă ce traversează și unește economic marile orașe din Transilvania, unindu-le cu Capitala. Despre beneficiile utilizării autostrăzii ca infrastructură nu mai este cazul să discutăm. Este suficient să fi petrecut un concediu oriunde în Europa cu mașina ca lucrurile să fie mai mult decât evidente. Problema pe care o vedem ca mediu de afaceri și ca administrație publică locală este mult prea marea nepăsare vis a vis de problemele cetățenilor a conducerii CNADNR care muncește, dar nu are rezultate. Cel puțin, nu în Transilvania”, se arată în comunicatul remis redacţiei noastre. Reprezentanţii UNPR susţin că mediul de business este cel mai interesat în realizarea acestei infrastructuri deoarece degradarea lucrărilor executate și nefinalizate pe lângă faptul că dublează în final prețul vor pune în pericol utilizatorii acestui tronson deoarece fier-betonul lăsat neprotejat, în cazul în care nu este furat pur și simplu, oxidează și își pierde proprietățile fizico-chimice. “Nu condiţiile meteorologice, nu criza, nu banii sunt cauza principală a nerealizării la timp a lucrărilor, ci lipsa de atitudine, hotărâre și fermitate în gestionarea resurselor, a procedurilor și a relațiilor contractuale. De aceea nu putem trage decât una din concluziile: nu se doreşte, ceea ce considerăm a fi un sabotaj sau, mai grav, nu se ştie cum, ceea ce se traducere prin incompetenţă, la nivelul CNADNR. Oricare din aceste considerente ar fi adevărate, sătui de promisiuni deşarte de mai bine de 5 ani, solicităm Primului Ministru și Ministrului Transporturilor, demiterea conducerii CNADNR. pentru promisiuni contractuale repetate neonorate. Reamintim, în Ardeal – promisiunea e datorie curată – chiar și fără o hârtie semnată!”, precizează reprezentanţii UNPR.

 

 

Magazin Sălăjean