Un nou tronson al A3, scos la licitaţie. Investiţia se ridică la peste 155 de milioane de euro

de Teodora Demian, 25 martie 2015,

Construcţia Autostrăzii Transilvania pare să ia avânt pe zi ce trece. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a scos la licitaţie un nou tronson al acesteia, valoarea lucrărilor fiind estimată la peste 155 de milioane de euro.

Este vorba de tronsonul 3A2 al sectorului 3A Gilău - Mihăieşti al autostrăzii Braşov-Oradea, în lungime de 16,8 km, care leagă localitatea Nădăşelu de Mihăieşti.

Valoarea estimată a contractului este de 687.513.425 de lei fără TVA, adică 155.980.085 de euro (după cursul BNR de miercuri, 25 martie), costul pe kilometru urcând la circa 9 milioane de euro.  Finanţarea proiectului va fi asigurată de la Bugetul de Stat, iar durata de implementare a contractului este de 66 de luni, din care 12 sunt destinate lucrărilor de execuţie, în timp ce alte şase luni, premergătoare construcţiei efective, sunt rezervate perioadei de proiectare, iar alte 48 de luni reprezintă perioada de garanţie a lucrărilor. 

"CNADNR anunță iniţierea procedurii de licitaţie deschisă pentru atribuirea contractului care are ca obiect: "Proiectarea ;si Construcţia Autostrăzii Brasov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, Sector 3A: Cluj Vest (Gilău) ' Mihăieşti, km 0+000 ' km 25+500, tronson 3A2, km 8+700 ' km 25+500" [...] Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a emis acceptul de publicare al anunţului de participare, acesta fiind publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) astăzi, 24.03.2015", au informat reprezentanţii companiei.

Firmele interesate de proiect îşi pot depune ofertele până în data de 6 mai, la ora 10:00, deschiderea plicurilor urmând să aibă loc două ore mai târziu.

Traseul autostrăzii porneşte de la Nodul Nădăşelu, km 8+700, şi traversează la km 9+213 drumul judeţean DJ 108C, calea ferată Cluj - Oradea şi pârâul Nadăşu, printr-un viaduct cu lungimea de 729 m. În continuare, traseul se desfăşoară pe Dealul Ascuţit şi evită proprietatea cimitirului localităţii.

Localitatea Şardu este traversată la km 14+609 printr-un viaduct cu lungimea de 324 m, viaductcare traversează drumul comunal DC 143 şi pârâul Şardu. Mai departe, traseul autostrăzii se desfăşoară paralel cu drumul naţional DN 1F, ocolind localitatea Sânpaul pe la vest de aceasta şi traversând o serie de drumuri de exploatare.

Traseul ocoleşte pe la est localitatea Mihăieşti, traversând Valea Trifii, Valea Berindului şi
drumul naţional DN 1F la km 21+300, cu un pasaj de 203,50 m lungime. În continuare, printr-o
modificare locală a axului pe tronsonul km 22+400 - km 24+400 se evită botul de deal de la km
23+200 cu o coborâre a liniei roşii cu circa 3-4 m şi se obţine scurtarea viaductelor de la km 22+600 şi km 23+800 de la 400 m la 120 m, respectiv de la 520 m la 120 m.

În momentul de faţă lucrările sunt în plină desfăşurarea la tronsonul Gilău Nădăşelu al Autostrăzii Transilvania, în lungime de 8,7 km. Construcţia acestei porţiuni a fost demarată la începutul lunii august 2014, iar, conform proiectului, lucrările ar trebui finalizate până în 7 aprilie 2016.