Premierul Cioloş: Continuă lucrările la Autostrada Transilvania

de Ziua de Cluj, 27 noiembrie 2015

Prezent în emisiunea „Jocuri de Putere", premierul Dacian Cioloş a vorbit despre proiectele de infrastructură prioritare din mandatul său.

Prim-ministrul Dacian Cioloş a fost întrebat de Rareş Bodgan dacă în mandatul său va continua proiectul Autostrăzii Transilvania.

„Da, pe partea de autostrada Transilvania, continuăm cu lucrările şi de la Borş în jos spre Nădăşelu şi partea dinspre Turda, Câmpia Turzii, toate părţile astea care sunt prevăzute în Master Plan urmează să rămână în atenţia noastră şi să-şi continue lucrările", a răspuns premierul Cioloş.

Premierul a spus că obiectivul guvernului său este continuarea priorităţilor stabilie în Master Planul de Transport convenit cu Uniunea Europeană.

„Obiectivul nostru este să continuăm pe baza priorităţilor stabilite în Master Plan dar să ne fixăm şi nişte obiective foarte precise pe care să le urmărim în decursul acestui an, cum e de exemplu demararea sau continuarea procedurilor pentru autostrada Piteşti-Sibiu, unde aş vrea ca până la sfârşitul lui 2016 şi începutul lui 2017, măcar să avem licitaţiile pentru execuţia proiectelor, dacă n-o să putem semna contractele, cel puţin să fim în fază avansată cu aceste licitaţii, să derulăm toată partea de procedură, la fel pe Comarnic-Buşteni, ştiu că există acolo posibilităţile să mergem cu partea de drum ocolitor la Comarnic şi la Buşteni, pe legătura dintre Transilvania şi Moldova nişte drumuri expres şi pe partea de autostradă pe care putem să progresăm cu studiile de fezabilitate, cu proiectul tehnic, pe Centura Bucureştiului şi conectarea cu autostrada spre Ploieşti unde mai sunt acolo câţiva kilometri care mai trebuie finalizaţi", a precizat şeful Executivului.

În cadrul emisiunii a fost abordat şi subiectul scandalului legat de construcţia autostrăzii Sibiu-Orăştie, unde o parte din lucrare s-a surpat la mai puţin de un an de la inaugurare. Premierul a spus că a cerut Ministrului Transporturilor a analiza a activităţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi stabilirea clară a responsabilităţilor pentru acest eşec.

„La Sibiu-Orăştie şi la celelalte proiecte unde lucrările au fost finalizate, e important să ne uităm la calitatea lucrărilor şi să vedem modul în care s-a lucrat, să-i identificăm neajunsurile în modul de funcţionare a companiilor care au avut responsabilitatea implementării acestor proiecte şi să vedem cum putem corecta aceste lucruri. Acolo cred că e şi o problemă de management dar şi o problemă de preocupare a responsabililor respectivi. (...)Pe această parte de autostradă, Sibiu-Orăştie, din cam 120 de milioane de euro cât a costat acea lucrare, acum 40 de milioane, din informaţiile pe care le am, sunt acum puse în cauză pe partea pe care autostrada trebuie refăcută. Riscăm să avem o problemă nu doar de eficienţă, ci chiar de credibilitate în relaţia cu Comisia Europeană şi cu partenerii care urmează să investească", a explicat premierul Cioloş.