Când vor fi gata autostrăzile Clujului

de Mircea Tatar

07 iulie 2016

 

Clujenii mai au de aşteptat până să fie date în folosinţă şi alte bucăţi de autostradă, în apropierea lor, în afară de cea dintre Câmpia-Turzii şi Gilău, de 52 de kilometri.

Directorul Direcţie Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Eugen Cecan, a vorbit miercuri la Realitatea FM Cluj, despre situaţia lucrărilor la tronsoanele de autostradă care traversează Clujul şi Transilvania, dar şi despre alte obiective importante de infrastructură rutieră.

Autostrada fără pod

Vestea bună e că până la sfârşitul lui 2016 va fi gata porţiunea de 8,7 km din autostrada Transilvania, dintre Gilău şi Nădăşelu, iar vestea proastă este că nu se va putea face legătura în acest an, cu ceilalţi 52 de kilometri, dintre Câmpia-Turzii şi Gilău, pentru că podul peste Someş, care va uni cele două tronsoane, va fi gata de-abia în primăvara anului viitor.„Avizarea proiectului podului va intra în această săptămână  în Comisia Tehnică a CNADNR, unde va primi probabil avizul, iar la sfârşitul lunii iulie, începutul lunii august, va fi scos la licitaţie. Termenul de execuţie este de 7-8 luni", a declarat directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan.

Următorul tronson al autostrăzii Transilvania este cel dintre Nădăşelu şi Mihăieşti, de 16,85 de km, pentru care zilele următoare se va da ordinul de începere a lucrărilor şi care ar trebui să fie gata în primele luni ale anului 2018, potrivit directorului DRDP Cluj.

Urmează apoi cel mai lung tronson din autostrada Braşov-Borş, şi anume cel dintre Mihăieşti şi Suplacu de Barcău, de 80,05 km, unde lucrările ar urma să înceapă în primăvara lui 2017 şi să fie gata în termen de 14 luni de la acel moment. Acest tronson presupune şi construcţia unui tunel pe sub Meseş, de 2,4 km.

Ultima porţiune din autostrada Transilvania spre Vest este cea dintre Suplacu de Barcău şi Borş, de 60,25 de km. Circa 39 % din acest drum a fost construit de Bechtel. „Acolo au existat nişte discuţii între constructorii din asocierea care a câştigat licitaţia, dar s-au lămurit lucrurile şi au început o pregătire accelerată de şantier, iar în august vor începe lucrările. Va fi gata cel târziu în primăvara lui 2019", a explicat Eugen Cecan.

Legătura A3 cu centura de Est a Clujului mai aşteaptă

Directorul DRDP Cluj s-a referit şi la breteaua care va face legătura dintre Autostrada Transilvania, de la kilometrul 21 şi Drumul Naţional 1, lângă Tureni, şi care va scoate practic traficul greu din Turda şi Câmpia-Turzii şi va face indirect şi legătura cu centura de est a Clujului: „ Săptămâna viitoare va fi predat studiul de fezabilitate, care a suferit o modificare, intrarea pe DN 1 lngă Tureni nu se va mai face printr-un pasaj subteran pentru că era prea scump, ci se va face printr-un sens giratoriu, imediat după localitatea Tureni, spre Cluj. Drumul va avea 5,3 km, lucrările vor începe primăvara viitoare şi vor dura 12 luni".

Jumătate din autostrada Turda-Sebeş, gata în vara lui 2017

Oficialul DRDP Cluj a dat informaţii şi despre cum vor evolua lucrările pe autostrada Transilvania între Câmpia-Turzii şi Ogra, lângă Târgu-Mureş. Această porţiune este împărţită în trei loturi, care potrivit acestuia, ar urma să fie gata în primăvara anului 2019.

Şi autostrada Turda Şebeş este împărţită în 4 loturi, lotul I, Sebeş-Decea, lotul II, Decea-Aiud, lotul III, Aiud-Unirea şi lotul IV, Unirea-Turda. Lucrările la loturile III şi IV sunt mai avansate, circa 47% din lotul III şi 55% din lotul IV. Pe aceste două loturi în iunie 2017 se va putea circula, iar celelalte două loturi vor fi şi ele gata până la sfârşitul anului 2017, estimează directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan.