Bechtel se hotărăşte până în octombrie dacă face şi restul Autostrăzii Transilvania

Un răspuns în ce priveşte construcţia Autostrăzii Transilvania pe tronsonul Târgu Mureş – Braşov va fi oferit de compania constructoare Bechtel cel târziu în octombrie. Pentru acest tronson al autostrăzii, autorităţile au anunţat că nu mai au bani, iar opţiunea cea mai fezabilă ar fi concesionarea către constructorul celorlalte tronsoane – Bechtel – un parteneriat public-privat sau scoaterea la licitaţie a lucrărilor.
“La sfârşitul lunii septembrie, începutul lunii octombrie, vom da un răspuns în ceea ce priveşte acest sector. Am discutat şi despre tot ce trebuie făcut de ambele părţi, astfel încât la 1 decembrie să se circule pe cei 42 de kilometri ai tronsonului Turda - Gilău”, a precizat pentru Agerpres, Bogdan Sgârcitu, purtător de cuvânt al companiei Bechtel în România, după o întâlnire cu ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.

“Pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş s-au găsit resursele pentru a continua lucrările la viaduct şi terasamente. Discuţiile au vizat şi calendarul pe următorii ani, mai ales că noul buget se va face pe trei ani şi se va putea face o planificare mai exactă”, a precizat reprezentantul Bechtel.
Ministrul Radu Berceanu a declarat la sfârşitul săptămânii trecute că în cursul acestei săptămâni va purta o serie de negocieri cu “un înalt oficial al Bechtel” pe tema tronsonului de autostradă Turda – Braşov, fără să dea însă mai multe informaţii. ZIUA de CLUJ a transmis o cerere de informaţii în acest sens pe adresa ministerului, dar aceasta nu a fost onorată până la ora difuzării acestei ştiri.

Purtătorul de cuvânt al Bechtel, Bogdan Sgârcitu, nu a putut fi contactat.

Autostrada Transilvania va avea 415 kilometri, între localităţile Braşov şi Borş, şi o lăţime a platformei de 26 de metri. Peste 55 de kilometri din lungimea ei totală sunt prevăzuţi pentru poduri şi viaducte. Proiectul este împărţit în opt tronsoane. Autostrada va avea 58 de pasaje rutiere, 94 de pasarele şi 16 noduri rutiere. Termenul de punere în funcţiune este 2013 - 2014.

Cea mai scumpă porţiune din Autostrada Transilvania, conform estimărilor făcute de ministrul Radu Berceanu, este tronsonul de 189 km dintre Câmpia Turzii şi Borş şi care va avea un cost estimat la 2,5 miliarde de euro.

 

D.E.

26 aug